Ad Age hat 17 „kreativen“ Menschen 100 Werbespots vorgelegt und diese wurden anhand der Kriterien
1. Was it a watershed ad or campaign, discernibly changing the culture of advertising or the popular culture as a whole?
2. If it itself was credited with creating a category, or if by its efforts a brand became entrenched in its category as No. 1.
3. Was it simply unforgettable?
evaluiert. Herausgekommen ist folgende Einstufung.
1. Dove „Campaign for Real Beauty“ (Ogilvy & Mather)
2. Nike+ (R/GA New York)
3. BMW Films „The Hire“ (Fallon)
4. Old Spice „The Man Your Man Could Smell Like“ (Wieden + Kennedy)
5. Red Bull „Stratos“ (Inhouse)
6. Burger King „Subservient Chicken“ (Crispin Porter+ Bogusky)
7. American Express „Small Business Saturday“ (Digitas)
8. Apple „Get a Mac“ (TBWA/Chiat/Day)
9. P&G „Thank You, Mom“ (Wieden + Kennedy)
10. American Legacy „Truth“ (Crispin Porter + Bogusky/Arnold Boston)
11. Dos Equis „Most Interesting Man in the World“ (Euro RSCG New York)
12. Metro Trains „Dumb Ways to Die“ (McCann Melbourne)
13. Budweiser „Whassup“ (DDB Chicago)
14. Chipotle „Back to the Start“ (CAA Marketing)
15. Unicef „Tap Project“ (Droga5)
Die Evaluationskriterien und Auswahl der Werbespots sind nicht gerade wissenschaftlich nachvollziehbar, aber schaden kann es auch nicht, sich als #Fernstudent im Master Sales And #Marketing diese mal genauer anzuschauen. Das können Sie am besten hier: http://adage.com/lp/top15/#intro